:: Karipap owh karipap ::




as salam..

selamat berhari selasa yaa kawan²..hari ini aku nak cakap pasal kuih.tapi bukan semua kueh la..pasal kueh karipap..kueh pebret aku dari dulu, kini dan selamanya..ecehhh !!

hari tu aku ada post status kat pesbuk,pasal karipap la kan..then ada org ckp..mengidam kaa??
hahaha..aku senyum jaa..pasal aku rasa tiap² saat kot aku nak makan benda alah tu..tak kira aku dah kenyang atau lapar..memang powerful karipap tu kat aku..aku pun xtau pasal apa..sedap laa sangat kot?? memang pun sedap..keh keh keh



kalau aku singgah gerai petang² kat indah permai (IP).. benda ni laa yang aku cari dulu..then barulaa terang bulan,pisang goreng dan cakui..itu belum masuk bakso..nahh, memang kuat makan ni anak..tgk badan pun tau...
berisi laa konon..tapi, itu pun tgk mood aku laa..kalau time tu aku rasa nak mkn byk..aku makan..eh silap, tgk duit dulu..hahaha..dulu masa belum exam, aku ngn member aku rafaa, lepas makan akan direct p cari jeruk mangga...taruk amoi,belacan,lada kaw² ngn kicap..perghhhh !! waa cakap lu..masyuukk~


eh, keluar topik sudaaaaa..ok,smbung story pasal karipap..
masa form 1, aku duduk asrama..kat agaseh..ceyh, terpromote plak..keh keh keh
aku duduk dalam bilik ngn 6 or 7 roomates aku..tapi dalam ramai² tu aku rapat dan kamceng ngn 3 org nie, sorang sebaya ngn aku Ena ( bdk semenanjung), sorang lagi dak form 2 ( kak L & kak M)..senior laa sangat..haha
so, nak di jadikan cerita, kawan aku yang sebaya tu, nama dia Ena..dia ada kakak angkat..rapat gila ngn kakak dia tu...kira apa² dia nak, mesti c kakak nie akan penuhi..so..suatu hari ni, c kakak ada emergency call, dan memrlukan dia untuk balik ke kampung..so, tinggal laah adik angkat dia c Ena nie sorang² ( xsorang sangat pun sebab dia ada roomate yang caring mcm aku..haha)..
jadi, nak di jadikan cerita, malam tu, nak dekat masa tidur.. dia tiba² nak makan karipap..aku mula² heran sebab dia diam jaa x mcm biasa..mulut mcm minah kepoh..so, aku suruh laa Kak L tu, tnya..sebab dia punya loker dekat ngn loker c Ena nie..




kak L : Ena, kau kenapa, kakak tgk kau diam jaa dari tadi..

Ena : ndala kak, Ena mau makan karipap bhaaa..

Kak L : Staagaa..kau ni Ena, malam suda nie..minta karipap lagii..tapun nanti kau..!!
( dengan nada tinggi)

Ena : ????????? ( berlalu dan terus membaringkan diri d atas katil)


aku dan Kak M hanya melihat dari jaoh..sambil senyum²..kesian c ena, kena marah gara² mau makan karipap..lagipun, mmg nda bagus minta makanan malam², nanti kempunan @tapun...sebenarnya, C Ena nda paham bha tu maksud perkataan TAPUN..adeyhh..

Dipendekkan cerita, masa hujung minggu, parents dia datang melawat..ibu c Ena bawakan banyakkkkkkk karipap..dan kami makan sama²..nasib c Ena nda Tapun..:p


sudah lebih kurang 8 tahun peristiwa tu berlaku, tapi aku still xboleh lupa..bila teringat, mesti rasa nak ketawa ingat gelagat c ena..sekarang dia dah pun pindah kat semenanjung...Now study kat Politeknik Johor Bharu..amik jurusan sama mcm aku..Tourism..:)

haihh,kenangan²..:)


p/s: " aku rasa nak makan karipap lagi.." :'(



Kamus Bahasa : Tapun = kempunan






0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
myfreecopyright.com registered & protected