Saya atau aku??



Baiklah,entri kali ini sy akn bncg kn tntg pembahasaan diri..kalo sesapa yg prasan la kn,tiap entri sy,xkiralaa yg bulan lps or 2 bln lps..sy akn gunakan kata gnti nama pertama,iaitu aku..ok..
knp xguna sy??or bhasa kn nama sndiri??kn lebih sopan?? haa..meh nk gtw sikit..
bg sy,kalo nk cita bub2 peribadi,amat lah sesuai utk gunakan "aku".sebab, kalo guna sy...agk ketara ke'skema'an di situ..n nmpk nerd..sory eh aku ckp nerd..tp,itu pndgn aku laa..
*eh,dh guna aku balik,ngee*
bagi aku,"sy" tu penggunaan dia meluas..bole jaa gunaaa..tp,aku nie..mana besa ckp guna sy2 nie..besa aku guna kalo ckp ngn org yg lebih tua jaa..pendek kata..ikut situsi laaa..xkn kau ckp ngn lec,guna aku kn??mmg kena pelempang free2 jaaa t...haha..
bg aku,keselesaan tu pntg..tp,b'tmpt..mcm aku..aku xslesa nk bncg bnda2 yg b'sifat agk peribadi dlm suasana yg skemaa.tp,itu depends pd indvdu gk kn...

sebab,aku jugak pembaca..bagi aku..kalo kita tnjuk ke'skema'an..pembaca xselesaa..mcm rasa kt dewan rakyat lak..huhu..so,gunakan pendekatan secara halus...agk friendly sikit..yala...cuba korang pkir..besa nyaa kita "b'aku-kau" ngn org yg kita biasa jaa kan..mcm kwn2 yg dh mmg kenal kitaa..adik bradik..jarang aku dgr org guna dpn org yg baru dikenali..tapi dlm dunia pembacaan nie,lain sikit..kita bagi org baca..xnmpak muka..cuma nmpk bait2 pkataan..yg berselitrat ngn b'mcm2 makna..so,kena touch hati pembaca ngn gaya penulisan..supaya xbosan..anggap macam dh lama kenal..baru laa..menusuk ke kallbu..=)

dh lama aku membebel kn...sekian dulu...

p/s : aku ka saya aku byk guna kt ats??hehe



0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...