::alkisah di musim hujan ::


Lahad datu,1 februari-Hujan lebat yg turun mencurah2 sejak beberapa hari lalu, nampaknya selalu menggoda diriku utk tidur petang berbekalkan selimut tebal. oleh kerana tidak tahan dek kesejukan yg melampau(ceyh). puas diriku melawan mata ini,utk tidak tido petang,tetapi, mata ini tetap berdegil juga mau pejam.nak 'take a nap for a while katanya'..daku sememangnya byk kerjaan yg ingin dilakukan petang2 itu, terpaksa melayankan sahaja laa kerenah mata yg telah byk memberi jasa kepada ku selama ini.jadi,apa salah nya jika daku memberinya bonus,=p.tapi,mengikutv kajian,tido petang tak baik utk kesihatan.nanti gemuk.take a nap jaa boleh.well,kejap jaa xkn xbley??=p
agak lama juga mata ku ni hendak pejam,memikirkan buku matematik adik ku,fatin yg belum disemak.untuk pengetahuan sapa2 yg xtahu, daku telah dilantik menjadi guru tak berbayar kepada adik hamba fatin, yg akan menduduki UPSR pada awal september nnt.jadi,daku mesti memantau setiap gerak-geri latihan yg di buat oleh beliau.oppss! termelalut pula daku. i'm sorry..heee. ok,berbalik kpd cerita td, akhirnya, daku dpt juga melelapkan mata setelah lama berpusing ke kiri dan ke kanan,merenung siling,merenung dinding,dan mcm2 lagi,yg xbolehlaa di sebutkan di sini. setelah daku pasti, yg daku mengantuk,daku pun xtahu bila mata daku terlelap.secara normal nya, daku akan bermimpi bnda yg pelik2 tiap kali tidur petang,oleh sebab itula daku xsuka hendak menidurkan diri waktu2 begitu.tiba2..daku terasa,daku berada di sebelah hero hindustan,Arjun rampal dan Amirr khan..Mereka memanggil daku,"Nurul, cepat lompat lanun tu ada di belakang kejar kitaaaa..." tiba2 tgn ku ditarik oleh c Arjun,kami seakan terbang melayang,dengan pemandangan bangunan tinggi di bawah kami.fuhhh! 1st time daku dpt merasa terbang begitu dgn ditemani Arjun Rampal.nasib baik daku xhilang pertimbangan.control cun beb.hahaha..rupa2nya,arjun dan amirr khan bawak aku terjun dari 1 bangunan ke satu bangunan.awesome! haha..tiba2,depan mataku ada sebilah pisau terbang baik pnyaa,sikittttt lagi nak kena aku..tapi amirr khan dengan tangkas menangkap pisau itu sambil menjerit..."Nehiiiiiiiiiiiiiiiiii............."
arjun Rampal cepat2 memelukku,hilang sedikit gusar di jiwa ini.Tapi,aku lihat mereka berbisik," yaa arjun,kita ada misi hendak di selesaikan,adinda kita,Nurul xharus di bawa bersama,kanda risau akan keselamatan nya..."ujar arjun rampal...fuhhh! adinda??kanda?? aku nie adik dorangkaaa?? gilaaaaaaaa arhh!! tapi..belum sempat dorang nak bagitau aku sesuatu,aku terdengar seakan bunyi alarm..mcm alaa2,alarm time rehat kat sekolah dulu.aku cari kat mana arah bunyi tu...makin lama makin kuat....kuatt..dannn......panggg!!!..aku terjagaaa n tgk hp aku kat atas lantai still dgn bunyi alarm!!..owh man!! aku mimpii jaaa..potong stim btul laa alarm nie..baru nak mimpi jadi adik2 beradik ngn Arjun & Amirr khan td..see?? tu laa aku mls tido ptg..tapi nak buat cmnaaaa...sekian,melaporkan utk A.G.F.T.S NEWS.


p/s : segala watak adalah tidak disengajakan,mohon maaf atas segala kesulitan sewaktu pembacaan.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...