kalau baca novel, biasalah tu..



Assalamualaikum..

memandangkan malam nie aku nak baca novel,so sebelum tu..aku nak share serba sedikit pasal tabiat ke"novel"an aku nie..


kalau aku jumpa novel,mesti nak habiskan hari tu jugak..
betul-betul ketagih nak habiskan.
alaa..biasalah tu..

kalau time baca novel..xsah kalau aku xsenyum or ketawa manja sendiri..opps! manjaa ker?
haha..kira mcm baca sekali ngan imagine..aww..so sweet!
alaa..biasalah tu..

kalau time baca novel, tak sah kalau aku tak buka muka surat akhir, nak tau ending cerita best ka x, memang xbleh blah..sebab aku ni suka yang happy ending punyaa story..xmau nangis konon..x cantik nanti..lol.
alaa..biasalah tu..

kalau baca novel, aku mesti sediakan pen dan kertas sebelah aku..
sebab apa?? sebab aku nak tulis anything yang penting dalam novel tu..contohnya, macam quotes, lagu or ayat-ayat romantik..haaa..ni nak tnya, jiwang or romantik aku nie? haha
alaa..biasala tu..

kalau baca novel, aku akan pastikan hp aku silent and xada unsur bunyi yang boleh buat aku hilang konsentrasi masa membaca..nanti, hilang imaginasi aku pasal watak dalam tu..
teliti itu important...
alaa..biasala tu..

kalau baca novel, aku akan bertukar-tukar posisi.aipp! jangan pikir bukan-bukan ek, aku tukar posisi pembacaan..ikut jalan cerita..kalau gembira, aku duduk.. kalau plot cerita alaa-ala sedih aku baring sambil peluk bantal..kalau marah aku berdiri..haha..xadala..aku tiarap kot..kot jaa...hahahaha
*jangan imagine tau!*
alaa..biasala tu..

kalau baca novel aku selalunya akan letak diri aku as character utama (pompuan ler) dalam novel tu..alaa..baru senang nak imagine kan? hik3..so, memang sweet laa kalau dapat watak yang alaa bahagia gitu..owh my!
alaa..biasala tu..

last but not least
(speaking london jap..haha)

kalau aku baca novel, aku mesti pasang angan-angan nak buat novel satu hati nanti..
cewahh..best jugak bermain dengan imaginasi nie kan..haha
alaa..biasala tu...


ok,
enough, aku nak khatam novel malam nie..tapi kali ni yang ke seratus lapan belas kali nya kot..haha

aku nak baca novel nie..



ada yang dah penah baca??mesti ada kan..best cerita dia..i loikee..^__^


nak ambil mood watak HAZIQAH dulu..haha.




p/s : anda suka baca novel apa? meh share..:)



BYE


0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
myfreecopyright.com registered & protected