Owh NORA ELENA & SETH TAN.




Assalamualaikum.

awww cak!! yeah i'm back.

ada cerita best ka? adala bha..sangat banyak.but,nnt jaa la aku story morry.sebab sekarang aku nak cakap tentang sesutau yang dah buat aku angau.siang dan malam, pagi petang.kat kelas ingat 'dia'.tgk muka lecturer ingat 'dia'.sebelum tidur tgk 'dia'.semuaa 'dia'.aishh!! macam jatuh cintan jak? hahahaa.
NO LAH! !!

but actually YES!!

but with who? dengan NORA ELENA.

euwwwww!!!!! opps sorry OKAY,i'm straight..BOYFRIEND pun ADA bha
* wuhuuu,statement MAHAL.nah,kau ada??* hahahaha

sapa yang selalu bukak tv3 n duduk depan tv tepat jam 7 smpi jam 8.sure penah tgk cerita nie.NORA ELENA. best gilaa dowh!! aku betul-betul suka cerita nie.the best EVER.sebab apa aku ckp best? sebab aku dah tgk.belum habis lagi.baru episod 9.itupun aku curi masa tgk..ala..student la katakan.byk kerja..tapi SETH TAN punya pasal..no HAL..aku snggup jadi pencurik masa.:p

aku dah ada full episod cerita tu.sekarang nie memang tgh tgk.fuh! mmg minda pikir benda sweet-sweet jaa.hahaha...

kadang-kadang terpikir..best nya kalau ada orang yang sayang kita macam SETH THAN sayang NORA ELENA.

Eventhough, SETH THAN nak tebus kesilapan masa lalu dia terhadap NORA ELENA, tapi cara dia..sangat-sangatlaa buat aku sebagai seorang wanita melting gila..cara dia hargai wife dia, sangat buat aku terharu.kalau ada real life macam tu, memang best ^__^

tapi, kalau aku jadi nora elena, memang aku susah gila lah kan nak maafkan SETH atas perbuatan dia dulu..itu pendapat aku laa.
hehehehe


actually,masa cuti dulu, aku ada jgk tgk cerita nie, tapi, mcm rasa xberapa kena lagi dengan hati aku.tapi, bila dapat full episod dari member aku, terus try tgk..wah, betul la orang ckp,
"tak kenal maka tak cinta"
so, sekarang memnag aku addicted sgt nak tgk smpi habis.hahaha.3 hari boleh habis kot 24 episod.hahahahaa

SINOPSIS NORA ELENA

Sepuluh tahun yang lalu, kesucian Nora Elena dinodai. Andai masa boleh diulang kembali, pasti jiwanya tidak punah. Tapi dia sedar, takdir hidup tidak memihak kepada sesiapa. Saiful Idham, tunangnya pergi kerana tragedi ini. Tiba-tiba muncul Seth menawarkan diri utk menjadi suaminya. Nora Elena keliru…

Ternyata doa Seth dimakbulkan. Sepuluh tahun dia menjejaki gadis itu. Nora Elena, cinta yang bermula dari pandang pertama. Namun kenyataan tidak seindah impian. Hangatnya asmara Seth, namun hanya dia yang terbakar sendiri. Rasa cinta isterinya tidak dapat disentuh walaupun hakikatnya mereka berkongsi ranjang yang sama. Jiwa lelakinya merintih. Nora Elena bagai bayang-bayang yang tidak dapat dipegang.

“Hakikatnya, aku suami dan kamu isteri. Perkahwinan ini adalah simpulan mati. Hanya maut yang akan memisahkan kita berdua.” tegas Seth.

Tapi mengapa Elena menjadi wanita asing dalam perkahwinan ini? Rahsia yang selama ini disimpan kemas akhirnya terbongkar. Sebenarnya… Sethlah lelaki durjana itu. Menodainya atas alasan kerana kasihnya yang suci! Benarkah?

Lelaki adalah nafas hidup dan wanita adalah nadi jiwa… saling memerlukan dan mencintai. Dan cinta itu maknanya saling memberi dan menerima. Nora Elena akhirnya reda menerima Seth. Dia tidak akan menoleh lagi kerana lelaki itulah syurganya di akhirat nanti.


p/s : cerita dah tamat rasanya baru-baru nie.. aku jaa baru nak mula tgk..:P

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
myfreecopyright.com registered & protected