:: dulu aku nakal! ::


U intro,I'm Follow




Time tgh jenguk2 entri baru encik ben td..jumpaa segmen nie..besst gkk.nak join laa~!! hehe..
sapa2 yg nk join..boleh tgk kat sini..
sila klik Ben Ashaari




Nama sekolah rendah dan sekolah menengah termasuk tahun ...
  • Sekolah rendah aku dulu ada 2..bkn sebab kena buang k...Tp, bub kena ikut abah pindah tmpt keja...ehehe..k..Sekolah rendah 1st.Sekolah rendah sahabat 02.. sekolah kat situ dari darjah 1 smpai la darjah 5..yg darjah 5 tu..setengah tahun jaa..pas tu aku pindah sekolah.....dari tahun 1998-2002..n sekolah ke-2..Sekolah Rendah Sahabat 16..tahun 2002-2003..

  • Sekolah menengah pun ada 2..yg 1st..aku sekolah kat sekolah menengah kebangsaan Agaseh.. 2004-2006..Then,lepas tu..sambung kat Sekolah menengah teknik Lahad Datu..2007-2008..bub aku dpt tawaran dlm jurusan Kejuruteraan Awam..~

Aktiviti ko kurikulum yang korang ceburi
Aktiviti ko korikulum yg di ceburi byk gk laa..wlupun x aktif mana..
-Puteri Islam,pengakap,kadet remaja,persatuan sains dan matematik,kelab badminton..ehehee


Jawatan yang di sandang dulu
masa sekolah rendah jadi pengawas sekolah.. dan terpilih jadi penolong ketua pengawas..hehe...dari darjah 3 sampai darjah 5...sekolah menengah pun jadi pengawas jugak..tapi masa akhir tahun form 4 laa bub nak ganti senior2 form 5..
lagipun masa tu aku sekolah teknik kan.. sampai habis form 5....masa jadi pengawas nie..aku di lantik jd salah satu jawantankuasa tertinggi...iaitu setiusaha agong kelab Disiplin dan sahsiah..

Nama guru kesayangan korang
Guru ksygn??? byk guru ksygn aku..tapi paling terkesan di hati aku sampai skrg..sir eddy..ajar BI masa aku darjah 2..dia paling garang sekali dlm kelas,...rotan lidi panjang dan kurus tu,msty ada kt pinggang dia time m'gajar..tapi yg best nyaa..dia xpnah rotan or marah aku..ckp pun lembut2 jaaa..tapi ngn pelajar lain,jgn citaa laa...hehee..masa sekolah menengah plak..aku ada byk cikgu ksygn, cikgu munazrah,ajar BM time form 4-5, Cikgu Farid, ajar math n merangkap guru kelas aku time form-5...bub dia sgt perihatin ngn anak murid dia..ajar math pun steady jaa..n last but not least, cikgu jue..ajar Geografi masa form 3..bub dia sporting sesgt...:))


Subjek paling disukai dan tak suka
paling suka- BM,Sejarah,kimia,agama islam n kejuruteraan awam= sebab selalu bg ,arkah yg baik dlm buku rekod d aku..:)
Tak suka- Addmath= no komen..haha


Kawan baik masa sekolah
ada geng time sekolah..masa form1-3..kwn ngn aina,diba,glang,ema & Nina..siap ada nama geng lg..geng smarties..ngee..masa form4-5 plak, kwn rapat ngn Nur syafiqah..dari awal masuk teknik..dia laa kwn suka n dukaa..:)

Cita cita masa sekolah dulu
Masa sekolah rendah dulu, nk sgt jadi Peguam syariah.. smpai penah design baju peguam sendiri...ngee..tapi,nk juga jadi cikgu,penyanyi,doktor..hehe..sekolah menengah plak..dh betekad nak jadi guru...:)


Artis feveret masa sekolah dulu
Simple plan,achik & nana, Unic & IN-team


Perkara yang paling tak dapat dilupakan masa sekolah
Cinta monyet2..haha

Jika dapat kembali ke zaman persekolahan , apakah yang ingin korang lakukan?
Nak study btul2 n skor cemerlang dlm setiap exam bsar..bkn nk kata result skrg x cemerlang..cuma nk lagi superb..hehe..bub,bila pikir2 balik,xla susah sgt pun..kalau belajar...:)


Ceritakan kenakalan yang tak dapat dilupakan sewaktu sekolah dulu ( tak kurang 100 patah perkataan )

Nie part yg di tggu2..hehee...masa form 1-3 sekolah kt agaseh, duduk asrama..n for sure la kalo kt asrama xda astro,tv jaa ada..so,time tu musim Af2..so,smua xpuas hati tiap2 mggu xdpt tgk..tp, bila dh mggu akhir..aku ngn 29 org pljr lain g flat warden..dgn niat yg satu...nk tgk Konsert Af!! haha..tapi..kn af tu abis kol 11..n pntu pagar plak kunci jam 10...kami g panjat pagar asrama senyap2 bub nk masuk..dah tgh mlm wey masa tu...tapi,xbnasib baik..tgh2 pnjat tu,ada warden plak wt rondaan..apa lagi..kenanrotak dkt punggung..bila kenang2 balik..mmg gilaa..dh laa bapak tinggi pagar dia...nasib baik aku selamat..hahaha



2 comments:

Unknown said...

salam perkenalan..saya rozuan..jom singgah blog saya..

Cik Kira said...

salam..bru sya sedar yg kamu UiTm sabah.haha
sya pown UiTm sabah!salam perkenalan! :)
knal amanda sabariah?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
myfreecopyright.com registered & protected