::Hanya kerana WORLD MAP ::


Salam wbt pada u oll yg i sygi..eh,apasal aku b'i' nie..trepp juak??haha..sajaa jaa..pembuka kaa di hari isnin yg indah ini..ceyhh..act, dlm blog nie.sap yg xtau or mmg xmau amek tau..tp aku bg tau laa jgk..haha..aku mmg guna kata ganti nama 'aku'..sbb, lebih mesra n rasa mcm dh lama kenal..ngeee~
ok2, act aku nk share sikit pasal aktvt yg aku buat time weekend baru2 nie..ngeee~ bkn nak kempen,cuma bgtau jak..lol.
2 hari yg lps(sbtu n ahad) , aku jarang ada di bilik..hah?? adakah aku cheak in??? haha..agk2 laa bhaa..aku xda di bilik, siang jaa,mlm kompom laa aku tido di as katil ksygn d B2210 nie..haha..ksygn ka??hmm.. skrg, aku dah mula menyayangi nyaa..ceyhh..ayt x bley blah..tp, siyes, aku dh syg tmpt landing aku tu..auwww..so sweet huh? hoho..tp, btul, siang aku ngn jue(roomate aku) mmg jrg ada di bilik, pagi jam 10 gtu, kami dah chow..p berfoya2 kami d kota kinabalu..ceyh..rgksnya,KK..xdala..aku & my gurl(jue, aning,atie,ika,jess n zean) p KK ats sebab urusan tertentu..kami sibuk cari bnda2 pntg utk diri msg2..n brg yg lec suruh cari..paling pntg MAP!! tapi, pasal map nie, nnt aku share.sgt  sedih..T______T..
ok2, smpai2 d KK, dlm jam 12 gtu, trus OTW pegi CP..bub, perut uda miskol2,mnta di topup..so, kami p laa mkn dulu..then baru p cari brg2 yg telah di senarai hitamkan dlm kepala.hoho..1 CP kami round,xcukp ngn tu, kami p warisan square lg..teman dorang p Padini..brg apa?rahsiaa..nda bhaa.kami cari blazer..aku ada uda.pusing2, jmpa jgk..tapi, Maps still xjmpa lg..sandi btul.penat jaaa aku round 1 kk, ceyh..so, hari pun uda ptg..kami decide balik jaa laa..n guess what?? oleh sebab, kami x jmpa tu map, bkn map smbrg ar, tp, WORLD MAP!!..kami pun decide utk kuar lagi esok hari nya( ahad)...tp,kali nie, p Ip,1B jaa...fuhhh..kaki aku mcm nda larat suda maw jln..tp, apakan daya..msty jgk cari tu brg..huhu..so, esok nya, kami p laa turun d IP dlu, cari maps jaa ya! tp[, hmpa..tedaa..so, kami trus jaa la p 1b..aku ingtkan mau p 1b, tujuan beli maps jakk...kami p kedai buku Times n hariz( btul ka aku ejaa? haha)..nahhh..d times ada ceritaa..haha



scene 1


aku dan atie menuju ke arah kaunter..dgn niat mau tnya ngn pekerja kat situ.dgn muka yg manis berabis kami cuba tnya pasal maps.

atie :  "miss, ada maps ka jual cni...?? "

miss : " ada.cuba kamu tgk d bawah rak tu..." (smbil tgn nya menunjuk ke arah timbunan maps) 
*timbunan? haha*

aku : berjalan dgn penuh smgt ke arah rak yg di tunjuk td.sambil membelek2 maps sambil diperhatikan oleh atie n jue. *muka hampa suda* " xda pun nie, peta mlaysia jaaa ada" ujar ku

aku : berjalan menuju kaunter semula.dan bertanya.
"miss, yg world map teda ka?.."

miss : " world map?mksud kamu yg peta 1 dunia??.. "

aku : ya miss..*dlm hati* ( yala, bha, kn world tu dunia..adakah aku salah ckp td?? aku ckp mawi world ka td??)

miss : "owh, kalo yg 1 dunia, mmg TIDAK WUJUD tu dik.."dgn penuh konpiden.



>>>>*TIDAK WUJUD!!!!!!*<<<<



aku : ????????? owh xpala.(hati panas mcm mau meletup!!!)

kami pun keluar dari kedai tu.tp.....apakah??? mcm mana dia boleh ckp world map x wujud??padahal, kwn aku ada plak beli..duhh...kalo pun habis or xtau,ckp laa trus trang.aku bdk tourism bha kalo dia mau tipu pun.....salah org laa kau miss..haha..jadi yg Glob tu??bkn peta ka? hahaha..
*mau jak aku ketawa time d kaunter tu,tp kesian juak sama tu kakak =p *


then,lps tu, kami p kedai buku hariz plak,ada world map...tapi tggl 2 jakk.kami yg blum ada map, ada 3 org. aku lmbt plak smpai.so, aku xdpt laa..T___________T.

jadi, aku buat pa?? kali aku print jak laa dari google.sandi. esok lagi tu madam mau cheak.matai laa..T_____T


ps : Doakan aku dipermudahkan dlm segala hal yaa.
*finger cross*



0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
myfreecopyright.com registered & protected