✿ Merong Mahawangsa VS kuyakkkkk ✿







السلام عليكم

Lama nda menulis diruang blog yang sunyi lagi pinky ini..bukannya merajuk membawa diri..tapi kerana kuliah dan tugasan yang berhambur serta hampir deadline nya..maka, tiadala masa untuk mencubuk biar sedikit pun ruang maya ini..lol

sebenarnya, masa tu, mmg ada, tp, bila berkata soal idea dan tenaga,,, nahh..itu yang buat aku xbleh ckp apa2..lantas memberikan jwpn.."no komen" sahaja. so, bila weekend kali ini menjelma..aku hanya mengabdikan diri di hadapan lappy cute lagi comel nie, berteleku membuat assignment yang semakin hampir tarikh submitnyaa dengan penuh kusyuk dan bengang tenang.

cuma nya, minggu lalu, aku ada 2 pengalamn yang amat berharga ku kira bagi diriku.bukan nya putus cinta dan jumpa cinta baru, tapi pasal tgk hikayat merong mahawangsa sama kejadian kuyakkk akibat selipar putus d dalam 1 b, yg sungguh aku tak menduga. kedua2 pengalaman ini betul2 buat aku mahu ketawa beguling di lantai 1b yang licin lagi berkilat dan mengalirkan airmata. sungguh tragis dan sandi gambaran nya. tapi itu cuma pada insiden pegalaman yang kedua. yang pertama, aku baru mau buka cerita.

mahu baca?? sila, pintu sentiasa di buka.


loikkee :p

Oleh kerana aku xdapat turut seta pada pertemuaan antara blogger sabahan pada 2 mggu lepas, jadi aku terasa kecewa dan bersalh pada diri sendiri.sebab apa?? sebab, aku telah terlepas peluang beramah mesra dengan mereka2.yang aku percaya, ada yang hensem, cumil dan cantik semuanya. okey, itu sebab pertama aku menyesal,. yang kedua, aku sudah khabarkan pada permulaan cerita, berkenaan fiem epik terbaru KRU motion. "HIKAYAT MERONG MAHAWANGSA" yang aku kira filem epik yang ada hero badan 6 pax, dan puteri cina yang bikin panas, sebab masa last2 tu, dia p bagi balik c kemawas kalung hikmat nya. panas aku situ buss. nasib c hero hensem...perghh.. tp d panggung, aku selalu ingatkan diri ku, "KAWAL NAFSU MU" jadi aku hanya tgk dan lihat sahaja Stephen Rahman Hudges itu berlakon main parang , tapi dalam hati, cair mcm aiskrim vanilaa.


"Kemawas, kawal nafsu mu..=D"


hebat kan penangan dia?? ceyh..main kau itu ayat!!!
tapi, overall, aku bagi 8 bintang darpada 10..sebab, aku suka ngn plot cerita dia.garapan yang menarik dan sesuai ditonton dengan bf/gf..wkakakaka.. tapi kalau mau tonton bawa budak kecik, better jgn, pasal ada adegan yg budak2 nda bulih tgk.lol


Embuk- umi Nazeera


bha, alang2 bagus aku bagi full sinopsis nie cerita, sapa2 belum tgk, bagus pigi, kita support industri perfileman tanah air..( semangat nie,keh3)

Filem yang berkisarkan pengembaraan Merong Mahawangsa (berketurunan Alexander The Great) yang menjadi pengawal kepada Putera Empayar Rom yang ingin ke Asia Tenggara bagi mengahwini Puteri Dinasti Han. Perkahwinan diantara Putera Rom dan Puteri dari negara China ini adalah mahu menyatukan kedua – dua empayar dan perkahwinan mereka dilakukan di tanah yang tidak dijajah oleh mana – mana empayar (Natural Grounds) yang terletak diantara empayar barat dan timur.

Walaubagaimanapun, Armada Merong Mahawangsa telah diserang oleh Lanun dari negara Garuda (ia sebenarnya burung Garuda dalam Hikayat Merong Mahawangsa) dan Puteri tersebut telah diculik oleh lanun – lanun tersebut. Setelah berlaku serangan tersebut, bermulalah epik dimana Merong Mahawangsa cuba menyelamatkan puteri tersebut dan menyatukan empayar dari barat dan timur itu.


ok, amacam, mnarik tertarik ka?? aku actually, bukan nak sgt tgk filem nie, tapi aku suka dgr ost dia, sedetik lebih, sangat sweet, paham2 laa kalau org romantik macam aku nie..ahakz!!

okey, overall, aku mmg berpuas hati tgk filem nie, kira berbaloi2 laa aku bayar tiket

RM 6 ( student price :p) and spent about 2 hours and 15 minutes dalam panggung..keh keh keh

thumb ups KRU!


so, pengalaman pertama untuk minggu lepas dah habis, so aku mau cerita pasal yg 2nd plak..

suda kan aku bgtau dlm permulaan entry td, yg selipar yang aku pakai putus dalam 1b

( ONE BORNEO A.K.A SATU BORNEO)

selipar oxford Que.. :'(


nah..punyaa sandi..nasib baik bnda nie jadi masa mau balik sudaa..mau pigi parking lot, sambil2 cerita2 and kasi jeles member aku c rafaa and jess pasal ke'siok' an filem merong mahawangsa yang aku sama zean tinguk..naahh..telampau trep mengkali sama excited, trus entah mcm mana selipar akU terputus..hahaha..malu siottt..d 1b lagi tu..punyaa laaa kau kan nurul! palingg mannang durang kawan aku kasi ketawa...knp la , nda d hostel ka dia putus? d kelas ka?? atau d tandas??? ini d 1b bhaa..sandi. n guess what??? aku berjalan mcm mana?? mengheret bussssssssss!!!!!!! ( kamu imagine tu kan aku berjalan mengheret?? :D) maluu ooo urg tguk...kima!!

mcm semua nie urg tguk aku..(ka aku jak yg perasan lebih??)

Sekali Kami sampai di luar one B, hujan lebat gilaa..dlm hati, mcm mana la nie aku mau redah hujan dalam keadaan aku kesandian begini..mau mengheret jua meh?? alamat basah kuyup laa aku..hahaha..so, aku mesti kasi tebal jaa laa muka...and guess what?? aku buka selipar yg putus tu, n berlari laju2 p parking lot!! dalam hati, berharap, xda laa manusia yang kenal aku time aku begitu..hahaha..KUYAKKKK nanti!

Alhamdulillah, aku selamat sampai dlm kereta dgn tidak malu langsung..hahaha..cover bhaa..so, lepas tu, kami singgah p IP mau isi perut yang lapar..ok, sudah habis makan, kami keluar laa dari tu restoran..kamu dapat imagine jua kan cara aku jalan??? ( OWH TIDAK!!) mengheret laa kan..tiba2, aku terdengar suara halus dari belakang, mcm datang nya dari tempat boy2 ensem yang duduk d sebelah meja kami tadi.." OWH, PUTUS BHA KESIAN SELIPAR NYAAA, patula jalan seret-seret "

aku~ "KUYAKKKKKKKKKKK lagi " (merah suda mukaaa) tapi still berjalan dengan bunyi heretan yang lebih kuat dari sebelum nya"

macam aku rasa mau lari time2 tu juaakk ooo!!!!..jatuh menjunam saham aku time tu..aishhh!!!!

jgnlaa tegur bhaa, kalau betu2l gentlemen, sinilaaaa , angkat aku pigi kereta..LOL


begini bha kalau gentlemen..haihh :)


itulaaa sahajala, aku mau pigi makan dulu,, tapi ni kali nda pakai selipar putus suda. tp, selipar jipun..:p




0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
myfreecopyright.com registered & protected