:: I ♥ My Family Part 1 ::



aku kekdg terpikir,kalo laa aku skrg ddk kt zaman 20 taon dulu,mst aku dh kawen n da beranak pinak..=P..*nakal tw!* Yalaa..ank dara zaman dulu kn majoriti kawen awal..tapi, besh jgk kn kalo kawen awal?? bole dapt ank ramai2 + cumil2...ngee~..masyaAllah..byk pahala tu,wanita yg lahirkan ank ramai..tmbh2 kalo time dh beso2,tym raya..meriah gila..dpt aku bygkan..=)

so, aku nk share sikit pasal fmly aku, hrp2 salah seorang dr fmly aku ada t'baca..=P
apakah??
ishh,xkn nk bg baca fmly aku,,malu laa aku...lalalala..nie kira umpat blkg la kn??
tp,umpat yg baik2 jaa bhaa..haha


so, LET'S sTART fRoM My yOunger BrO

Mohd Farid al-atrash
panggil angah
25 feb 95


So,aku nie ada 4 bradik jaa....aku ank sulung, ada 3 adik bwh aku..
angah,ati,n adeq tila..tiga2 ada prangai msg2..kalo dh ada angah msty ada along kn? so,teka sapa tu?? aku laa tu..*dh ank sulung plak*

*ngee*

adeq aku no2 , Angah..anak lelaki tunggal dlm fmly..beza 4 taon ngn aku..so,skrg, dia 15 tahun..baru lps Pmr..skrg dia tgh dupdapdupdap tggu result..tapi aku tgk dia slumber badak jaa..=p
sbgi ank lelaki tunggal dlm fmly, dia mmg nakal,tapi penghibur fmly..riuh jaa kalo dia ada..:)
wlupun,kdg2 buat lawak yg sgt budus...wkakaka



Ingat masa kecik2 dulu, umo aku masa tu br 4 tahun.time tu dia baru lps hari..tgh2 dia tdo dlm buaian..aku pegi lumur minyak angin kt muka diaa..time tu mama aku tgh mandi,xprasan aku dh kerjakan adik aku...huhu..bila dh kena muka dia..apa lagi, m'jerit + m'nangis gilaa smpai merah2 muka dia..yala,time tu,dia baby lae..baru lps hari..aku sengih jaa tgk mama aku kelam kabut...yala, aku bdk2 lae, mana tau pa2 kn?? ..ngee~





jahat x aku kecik2 dulu...dengki kot...lalalala....tp tu dulu, skrg, kami dua ok....kdg2 jaa gaduh..aku ni kn panasbaran baik ngn dia...haha..Dia laa yg slau ada kt sblh aku time aku m'gigil 1st time nk bw keta proton abah aku..bw aku jln2 pusing kg ptg2.... dia baik ngn aku,wlupun aku nie kdg2 b'kasar ngn dia..aku bkn apa.. kdg2 risau ngn dia..Dia kn lelaki,so,sbgai kakak,aku xnk laa dia hanyut..aku nk tgk dia b'jayaa..jadi manusia yg bguna 1 hari nnt..InsyaAllah..





"angah,wlupun along slalu mrh2 kau,tggi suara kt kau,bkn mkna nya along bncikn kau,along cuma nk kau jadi manusia yg bgunaa...along hepy sgt bila kau dpt tawaran masuk teknik tu..tapi yg along ejek2 tu,along saja jaa..gurau2..=),,apapun,kau ank lelaki sulung,bakal jd pemimpin fmily 1 ari nnt..jaga fmly kita baik2 ea..i know ur can.."



Tak sgka Angah dh besar skrg.Dh pndai dressing. Dulu angah tau uwek uwek jaa.Teringat masa along memula tgk angah kt hospital lps mama lahirkan angah dulu.Berat angah paling besar antara kita 4 beradik. 4 kg lebih..siap ada menteri bg hamper lg..bertuah gilaa..:)

Last, I U Angah turkey

*********************************

sekian..to be continue..




0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
myfreecopyright.com registered & protected